1 | изначальная версия редактировать | |
Здравствуйте, уважаемые.
Собственно задача. Генерировать звонок Call-файлом и получать CDR. Идеальный вариант - видеть его в файле Master.csv, неплохо было бы и в Radius кидать accounting.
Создал такую конструкцию: 1. Call-file: Channel: SIP/89265617782\@192.168.0.5 Callerid: 444444 MaxRetries: 0 RetryTime: 60 WaitTime: 50 Context: context_sla Extension: sla Priority: 1
Звонок наружу идет, слышу содержимое файла, но в радиус аккаунтинга нет. В файл Master.csv откладывается cdr без номера Б.
В интернете нашел след. решение: Callfiles and Call Detail Records
Avoid missing CDR records: Use either a) Context/Extension/Priority in the call file instead of Application/Data, or b) call a Local channel instead of directly calling the desired channel. Else Asterisk will bypass the process that tracks the call and no CDR record will be generated. When using Context/Extension/Priority, you are really using a Goto type function which just puts the call into the correct part of the dialplan and to it is the same as if the caller had dialed the call manually and so the call is logged.
The phone number you are dialling will not be stored in the CDR by * - if you need this information for CDR processing you can set the CallerID in the call file to this number and it will be stored. However, this will present the person you are calling their own phone number, which doesn't make much sense. A better solution might be to put the number you are dialing in the Set: channel variable in the .call file and later put it into the UserField of the CDR. See example above in the first section.
Не могу понять, как это решение применить, что изменить в кол-файле. Помогите разобраться, пожалуйста.
2 | No.2 Revision редактировать |
Здравствуйте, уважаемые.
Собственно задача. Генерировать звонок Call-файлом и получать CDR. Идеальный вариант - видеть его в файле Master.csv, неплохо было бы и в Radius кидать accounting.
Создал такую конструкцию: 1. Call-file: Channel: SIP/89265617782\@192.168.0.5 Callerid: 444444 MaxRetries: 0 RetryTime: 60 WaitTime: 50 Context: context_sla Extension: sla Priority: 1
Звонок наружу идет, слышу содержимое файла, но в радиус аккаунтинга нет. В файл Master.csv откладывается cdr без номера Б.
В интернете нашел след. решение: Callfiles and Call Detail Records
Avoid missing CDR records: Use
Не могу понять, как это решение применить, что изменить в кол-файле. Помогите разобраться, пожалуйста.
3 | No.3 Revision редактировать |
Здравствуйте, уважаемые.
Собственно задача. Генерировать звонок Call-файлом и получать CDR. Идеальный вариант - видеть его в файле Master.csv, неплохо было бы и в Radius кидать accounting.
Создал такую конструкцию:
1. Call-file:
Call-file:
Channel: SIP/89265617782\@192.168.0.5
Callerid: 444444
MaxRetries: 0
RetryTime: 60
WaitTime: 50
Context: context_sla
Extension: sla
Priority: 11
Звонок наружу идет, слышу содержимое файла, но в радиус аккаунтинга нет. В файл Master.csv откладывается cdr без номера Б.
В интернете нашел след. решение: Callfiles and Call Detail Records
Avoid missing CDR records: Use either a) Context/Extension/Priority in the call file instead of Application/Data, or b) call a Local channel instead of directly calling the desired channel. Else Asterisk will bypass the process that tracks the call and no CDR record will be generated. When using Context/Extension/Priority, you are really using a Goto type function which just puts the call into the correct part of the dialplan and to it is the same as if the caller had dialed the call manually and so the call is logged. The phone number you are dialling will not be stored in the CDR by * - if you need this information for CDR processing you can set the CallerID in the call file to this number and it will be stored. However, this will present the person you are calling their own phone number, which doesn't make much sense. A better solution might be to put the number you are dialing in the Set: channel variable in the .call file and later put it into the UserField of the CDR. See example above in the first section.
Не могу понять, как это решение применить, что изменить в кол-файле. Помогите разобраться, пожалуйста.
4 | No.4 Revision редактировать |
Здравствуйте, уважаемые.
Собственно задача. Генерировать звонок Call-файлом и получать CDR. Идеальный вариант - видеть его в файле Master.csv, неплохо было бы и в Radius кидать accounting.
Создал такую конструкцию: 1. Call-file:
Channel: SIP/89265617782\@192.168.0.5
SIP/99999\@192.168.0.5
Callerid: 444444
MaxRetries: 0
RetryTime: 60
WaitTime: 50
Context: context_sla
Extension: sla
Priority: 1
файл extensions.conf:
[context_sla] exten => sla,1,Answer exten => sla,2,Wait(2) exten => sla,3,Playback(lalala) exten => sla,4,Hangup
Звонок наружу идет, слышу содержимое файла, но в радиус аккаунтинга нет. В файл Master.csv откладывается cdr без номера Б.
В интернете нашел след. решение: Callfiles and Call Detail Records
Avoid missing CDR records: Use either a) Context/Extension/Priority in the call file instead of Application/Data, or b) call a Local channel instead of directly calling the desired channel. Else Asterisk will bypass the process that tracks the call and no CDR record will be generated. When using Context/Extension/Priority, you are really using a Goto type function which just puts the call into the correct part of the dialplan and to it is the same as if the caller had dialed the call manually and so the call is logged. The phone number you are dialling will not be stored in the CDR by * - if you need this information for CDR processing you can set the CallerID in the call file to this number and it will be stored. However, this will present the person you are calling their own phone number, which doesn't make much sense. A better solution might be to put the number you are dialing in the Set: channel variable in the .call file and later put it into the UserField of the CDR. See example above in the first section.
Не могу понять, как это решение применить, что изменить в кол-файле. Помогите разобраться, пожалуйста.
Проект компании "АТС Дизайн"
Asterisk® и Digium® являются зарегистрированными торговыми марками компании
Digium, Inc., США.
IP АТС Asterisk распространяется под лицензией
GNU GPL.