Re: Виртуальные pbx
Ded, насколько я понял hudbrog интересовался решением centrex, hosted pbx, virtualpbx, centrex, softswitch class 5 :)
voismart - дешевая поделка.
Понятия voip биллинг там судя по всему нет, управления дидами нет, ежемесячных сервисов нет, lcr manager никакой.
Погляди мой lcr manager:
demo.asterisk-support.com/lcr
(demo/demo)
В связке с моим VirtualPbx он еще и терминацию считает как положено, и автоматом роуты включает/подымает в зав-ти от финансов, а
также связан с тарифным планом, и при назначении юзеру тарифного плана он автоматом получает группу маршрутизации.
Я думаю, что voismart использует классический voip биллинг чтобы клиентов считать, а это использует для телефонных фичей за
абонентку.
Что качается superpbx, то судя по фичам это тоже плоская и тупая обертка вокруг asterisk.
Ты бы еще поделку от gafachi привел или freepbx :)
Вот описание моей системы:
- Unlimited scalability and reliability archived by running a cluster of Asterisk servers with realtime architecture (load
balancing or stand-by) by using:
- CODA (Distributed Network Filesystem - http://www.coda.cs.cmu.edu/)
- LVS (Linux Virtual Server) - http://www.linuxvirtualserver.org/
- Heartbeat - http://www.linux-ha.org/
- 2 VoIP protocol support (IAX2, SIP) with transparent protocol conversion. H323 support if needed is performed in separate
Asterisk for stability.
- All voice codecs support (g711, GSM, iLBC, G729, G723.1, Speex, lpc10, G726) with transparent transcoding
- Telephony features support: call forwarding (on busy, on unavailbale, unconditional), call transfer, call waiting.
- VoiceMail service (voicemail messages are managed from phone and web).
- Fax2mail service (automatic - if fax is detected on user's DID it is sent to his email)
- Additional value-added services like callerid with name, callerid masquerdaing, ringback tones and more.
- DID assignment and management
- NAT support (for IAX2/SIP)
- LCR management with multiple routing groups for different customer types (premium, cheap, standard...)
- Free pc2pc calling using internal dialplan.
- pc2phone, device2phone calling (prepaid/postpaid models)
- Preconfigured IVR for many states (user is not connected, user is busy, user in not available, user is not answering, user is
not in database of local numbers and more).
- Preconfigured service numbers for managing: call waiting, call forwarding, voicemail, balance check.
- Prepaid calling cards module (optional). You can setup a DID number in any country and allow your users to call that number,
enter their account code and place calls from ordinary phone.
- Callback module (optional)
- DISA module. Your users will call special DID numbers and place inter-pbx calls. So your VoIP users will be available from
ordinary phones in any country.
- APS for Grandstream (Auto provisioning system for central device management (automatic config, firmware download/upgrade))
- Automatic new user registration.
- Sales agents support
- Intergration with voipsupply for device provisioning and shipping (outsourced) using SOAP
- Integration with paypal
- More...
Пустая дема какой-то ревизии живет тут:
Система активно дорабатывается, есть два заказчика, на которых это все обкатывается, поэтому никакой информации о продукте нет. Но
в принципе, все уже весьма не сыро и можно 3-го принимать ;)
user panel:
http://demo.asterisk-support.ru/virtualpbx/user/login.php
vasea/123qwe
admin panel:
http://demo.asterisk-support.ru/virtualpbx/admin/login.php
(admin/1234)
sales agent panel:
http://demo.asterisk-support.ru/virtualpbx/agent/login.php(testagent/123qwe)
(testagent/123qwe)
P.S. Мдя, всех обхаял, себя расхвалил...
|